ADVERTHOLOGY

Tuesday, March 28, 2017

ala kadar katanya



Sekarang ni memang dah trend orang duk bercerita pasal 'cara buat majlis kahwin yang paling jimat' dan 'bagaimana untuk bercuti ke luar negara dengan bajet bawah RM100' ke???


Apapun, bila berbicara hal 'mampu' ni memang subjektif. Tahap mampu seseorang tu berbeza. Makanya, lantak pi la dia nak buat apa dengan duit dia.


Asasnya niat.. kalau niat nak menunjuk-nunjuk, tak kisahlah benda murah ke, benda mahal ke, dua dua boleh jadi riak.






7 comments:

EH - Ekslamasi Holistik said...

Setuju! Buat apa-apa bergantung dengan niat kita. Insya Allah kalau niat baik pasti akan dipermudahkan urusan tersebut.

aizamia3 said...

Betul.. terpulang pada mereka nak buat macam mana tapi ada jugak yang suka memperkata/memperkecilkan kalau buat kecil2lan.. alahai.. susah orang macam ni. Seolah2 dialah yang paling sempurna.

Amelia said...

setuju. dia buat macam tu mungkin dia nak tolong kita. kadang2 ada benda kita x perasan yang sebenarnya murah tapi kita pergi pilih mahal. bila baca cerita orang, baru kita tau and ambil sebagai pengajaran.

Anonymous said...

kihkih.

baru-baru ni trending kat twitter psl hntaran jimat and so and so and on.

nasib aku dah kawen.

Nick Nashram said...

bercuti 5 hari 4 mlm kat oversea dgn kos rm300..bersangka baik la,mgkin diorang tido kat rumah datuk nenek dia kot kat sana.

dorsett pink said...

Betul. Saya setuju dengan amy.. And nost of the time, orang share kat social media bukan sebab riak tapi just nak share pengalaman dia.. But terpulang pada si pembaca untuk bersangka baik atau bersangka buruk.. Kalay kita fikir positif, maka kita nampak sesuatu tu dari sudut positif, kalau kita fikir negatif, makanya kita nampak sesuatu dari sudut negatif la juga..

dorsett pink said...

Atau mungkin juga tido dalam khemah atau host yang sudi tumpangkan tido..