ADVERTHOLOGY

Saturday, March 4, 2017

Sebenarnya, kerja tak semestinya memerlukan minat. Dalam dunia ni ada benda yang kita perlu hadapkan saja.


Bercerita pasal kerja. Sebenarnya saya bukan minat sangat pun dengan kerja yang saya buat sekarang ni. Tapi Alhamdulillah masih mampu bertahan lama. Dah lebih 10 tahun dah.


Sebabnya mudah sahaja. Takde pilihan yang lebih baik dari kerja yang ada sekarang ni.


Dengan kelulusan setakat diploma, susah nak cari kerja lain dan semestinya sukar nak demand gaji macam yang saya dapat sekarang.


Makanya, hadapkan sajalah... nak pencen lama lagi.



9 comments:

cinta said...

Tp klau dh lama dalam tak sedar boleh ter-minat pulak keja tu.

aswadz said...

disebabkan payah nak dpt keje dgn payah nak cari kerja yg offer gaji lg tinggi dari yg sekarang ni, tak ramai yg nak lompat keje. ditambah pulak dgn keadaan ekonomi skang ni, lagi laaa...

Nizam.Ariff said...

Gua pun sama, bro...
Klu ikutkan minat, gua memang minat memancing....

Seorang Syed said...

Hmmmm itulah kerja sekarang ni memang tak boleh nak memilih sangat. kerja sahaja apa yang ada. sambil tu cari peluang lain sekali.

aizamia 3 said...

Selagi boleh bertahan, akan bertahan.. demi keluarga.

Fatin Mraz said...

betul juge tu.. oleh kerana tiada pilhan, namun tetap ada 2 pilihan iaitu buat kerja tersebut dengan epi atau x epi..
so, hadapkan sahaja.. dgn epi.. ok tak?

Manusia Berubah said...

betul tu.. tak ada pilihan yang lebih baik..
kalau ada memang dah lama cabuuutttt...

:)

...

norhidana miswan said...

mcm akak jgk lah dik oi... tp kerjaya ni antara kerjaya yg akka pilih...
cumanya tak penah terpikir akak akan jd gaya seorang wanita sbb masa sekolah akak jns kasar, kadang2 jumpa kwn2 diaorg tak caya akak boleh jd PA

Kira Sakura said...

selalunya memang macam ni. tapi ada banyak factor terpaksa bertahan dan terpaksa pupuk minat