ADVERTHOLOGY

Sunday, July 15, 2018

cerita piala dunia


Rasanya macam tak syok plak kalau tak sembang sikit pasal world cup 2018 ni. Bolasepak kan sukan no 1 Malaysia. Dan saya juga memang minat bola sepak. 

Kempen piala dunia kali ini memang banyak kejutan. Jerman, Argentina mengejutkan semua sebab tersingkir lebih awal dari sepatutnya. Itali dan Belanda lagilah, layak pun tidak. Tapi team yang tinggal masa kat semi final pun sebenarnya ok jugak.. France, Belgium, England dan Croatia. 'Its Coming Home' nampaknya tak kesampaian. England juga bukanlah pasukan favourite saya.

Kempen kali ini juga ada adegan yang tak syok. 'Dive'. Drama dive dan pura pura injured dari player macam Neymar dan beberapa star player yg lain memang tidak boleh diterima. 

Siap ada parody dengarnya.

Dan rasanya Mbappe pun ada buat aksi drama lebih lebih ni.

Sebab tu final malam ni saya sokong team croatia sambil pakai jersi France.


4 comments:

aswadz said...

mana aci sokong croatia pakai jersi france...

Anonymous said...

Aku sokong croatia sebab dah bet dengan group office yang diorang memang world cup ni. So, carry on je la.

Drama dan brazil tak dapat dipisahkan. Masihkah kalian ingat aksi rivaldo kat bucu padang dulu? Sebab tu aku tak pernah minat brazil selain “samba” diorang yang aku rasa lebih kepada mempamerkan ego atas padang.

ewanthology said...

@aswadz : hahaha..bolehlah, bolehlah... mmg byk koleksi jersi france sebenarnya sbb design cantik cantik

ewanthology said...

@smbotak : awalnya mmg sokong france tapi sebab drama brazil dah melarat ke france mcm tawar hati plak.. hehe