CPLUS

Wednesday, September 17, 2014

like a bos !




kepenatan selepas berjalan pusing satu alamanda.


Sepatutnya menjadi teman berbual. Tapi tak pernah menjadi. Asal masuk kereta je tido. Masuk kereta je tido.



Saturday, September 13, 2014

mengenai bandar baru bangi



Saya menetap hampir 10 tahun di bandar baru bangi. Sehinggalah saya berkahwin di mana saya berhijrah sementara ke Keramat dan kemudiannya apabila rumah yang dibeli sudah siap, saya menjadi pemastautin bandar enstek.

10 tahun di bandar baru bangi sememangnya memberi banyak kenangan dan kesan jangka panjang dalam kehidupan saya. Dalam banyak perkara, saya masih selesa untuk ke bandar baru bangi. Mungkin kerana saya sudah arif dengan apa yang ada di sini. Atau mungkin juga saya lebih selesa untuk melakukan apa apa urusan di sini.

Nak gunting rambut, saya ada kedai gunting rambut kegemaran di seksyen 16 . Mereka tahu potongan yang macam mana saya mahukan. Sampai masa untuk servis kereta, saya akan ke sebuah bengkel kereta di fasa 2. Mekanik di sana tahu keadaan kereta saya. Luar dan dalam. Teringin makan ikan dan sotong bakar yang sedap saya akan ke seksyen 8, Restoren D'limau nipis. Nak makan western, sup gearbox atau tomyam, ada tempatnya. Nak tukar tali jam pun kedai jam kat warta jugak perginya. Kadang kadang tu boleh selisih plak dengan kenalan lama.

Kadang kadang kalau cuti saya singgah solat di masjid hasanah, seksyen 8. Sekadar nak rasa semula suasana kat sini. Meriah. Bukannya kat enstek takde masjid. Suasananya yang lain.

Pernah gak terfikir nak beli rumah kat bangi tapi harga hartanahnya mahal sangat. Memang tak jumpalah rumah yang harganya bawah RM200k kat sini.

Tapi takpelah, rumah kat enstek pun tak jauh sangat dari bangi. Kira kira 40 minit perjalanan menaiki kereta. So takde masalah sangatlah kalau nak buat urusan di bangi.

Nak buat macam mana kan. Bangi masih dekat di hati.




Wednesday, September 10, 2014

formula gemuk



roti gardenia, daging burger, tambah cheese kalau nak nampak lebih power.


Musim musim bola ni memang selalu berjaga sampai lewat malam. Bila berjaga sampai lewat malam saya akan lapar. Bila saya lapar maka semua yang ada di dapur akan nampak sedap walaupun biskut kering sekalipun. Maka saya makan, makan dan makan. Sambil menonton bolasepak.

Maka berat badan saya makin meningkat dengan jayanya. Dan kalau anda mahu turut serta. Tanamkanlah kecintaan anda kepada bolasepak.

Monday, September 8, 2014

the truth is out there





Aina, di luar sana tak semuanya seperti mana yang kita mahukan. Tak semuanya akan sama seperti mana yang kita rancang. Tak semuanya adalah berita gembira. Tak semuanya mudah.

Tapi jangan risau, selagi ayah masih ada. Selagi itu ayah akan sentiasa membimbing dan berada di sisi.