CPLUS

Thursday, November 20, 2014

macam mana nak selesai masalah, kalau kita tak tahu puncanya?



zest point,bandar kinrara


"Kerja makan gaji memang cukup2 makan..klu nak bermewah sikit kena mula meniaga... yg kaya kaya ni pun kebanyakkannya berniaga. Ada yang kata isu politik mempengaruhi, itu satu hal jugak. Tapi pengaruhnya bukan seratus peratus dan sampai bila nak salahkan isu politik yg tak berkesudahan? Kalau tukar pentadbiran, automatik kita boleh kaya raya ke? tak jugak.... pokok pangkalnya atas usaha diri sendiri jugak. Kalau dah malas usaha dan rajin komplen je. Tak kisahlah siapa pun yang memerintah, sama je kau kat situ jugak."

~ nama dirahsiakan ~



Monday, November 17, 2014

mendidik secara halus/mendidik dengan wang






Langkah pasaraya memasang alat yang memerlukan syilling RM0.50 untuk pelanggan menggunakan troli ketika membeli belah adalah langkah yang bijak. Kerana dengan cara itu sahaja mampu mengembalikan troli ke tempat asalnya. Kalau tak, confirm bersepah troli di tempat letak kereta dibiarkan begitu sahaja.




Sunday, November 16, 2014

Friday, November 14, 2014

bil astro naik lagi !





Bahana monopoli. Sesuka hati naik harga. Bil astro naik lagi RM5. Pelarasan harga siaran HD katanya.

Unify kali ini kembali menjadi pertimbangan. Cuma kali ini lebih serius.