ADVERTHOLOGY

Tuesday, September 6, 2022

tanda

Orang kata kalau isteri tinggalkan kasut dalam kereta suami maknanya itu sebagai tanda yang empunya kereta itu sudah kahwin. Kot kot la suami ada tumpangkan awek :-)

Dalam kereta ni ada satu kasut yang isteri tinggalkan. Dah lama dah dan takde tanda tanda dia nak amik semula. Kasut tu pun rasanya dia dah tak muat pakai. Nak letak kat rak kasut takut nanti banyak soalan pulak dia tanya kenapa dialihkan kasut dia dalam kereta tu. Maka saya biarkan bagi mengelakkan konflik yang lebih sulit dan mengelirukan walaupun niat sekadar nak bersihkan ruang dalam kereta 

Sekarang ni bila jenguk bawah kerusi rupanya ada sepasang lagi kasut. Dikenalpasti sebagai kasut Aina anak saya. Ini kira pembawaan habit mama dia yang suka tinggalkan kasut dalam kereta ke atau dia juga nak bagitau yang empunya kereta ni dah ada anak?

Mujur yang paling kecik tak reti pakai kasut lagi.