ADVERTHOLOGY

Tuesday, January 3, 2012

well said

Entah mimpi apa hari ini, saya menonton cerita melayu yang tajuknya saya tak ambil tahu pun. Channel brape pun jangan tanya sebab saya tak ambil tahu jugak. Diakhirnya ada kata kata seorang pelakon yang saya juga tak ambil tahu siapa dia, tetapi kata katanya sangat memberi kesan kepada saya.

Kata beliau :

"Ada 3 perkara yang tak boleh ditangguh tangguh. Pertama, solat ketika sampai waktunya. Kedua, mati apabila tiba saatnya. Dan ketiga, Kahwin apabila sampai jodohnya."

16 comments:

Wadi AR said...

" ketiga, KAHWIN apabila sampai jodohnya."

Telor Power said...

ermmmm...ada benarnya part jodoh tu

Nurarnida Sabrina said...

kahwin? Yezzzzzzzzzzzzzzza!

whitecappuccino said...

betul tu! sesekali kena juga tengok citer melayu..rasa2nya dah tak lama lagi nak naik pelamin kot.

ORLANDO AHMAD said...

sangat sangat sangat setuju

khaifaiz said...

yang ini perlu ambil tahu... tak gitu bro

faraherda.razalan said...

Jadi, bila mau kawen?

Ke dah kawen?

=p

penjajah minda said...

betul.

Rain said...

terkesan dengan entry ni!

HEROICzero said...

yg paling utama pd kau saat sekarang ni , kahwin apabila sampai jodohnya . kan ?

HAHA ! Selamat Tahun Baru =)

zati embong said...

betul!jodoh kita semua da di tetapkan. bl smpai masa, akan berkahwinlah kita. besarnya kekuasaan Dia yang merancang.

Hafizin Jamil said...

saya tak sampai jodoh lg la tu...sbb tu tak kawen lg..haha

Unknown said...

sampai jodoh takmo tangguh2..

aamalinaazman said...

heeeeee
betol2
so, x leh nak tolak kemana2 dh
terimaaa :)

pembaris said...

bayar hutang sebelum kena bunga

Ayen... said...

Betullaa tu semuanya...