ADVERTHOLOGY

Friday, October 19, 2012

reader digest






Entah mengapa sejak akhir akhir ini emel saya kerap dipenuhi dengan emel emel dari reader digest. Padahal saya tidak pernah melanggan pun buku reader digest. Seingat saya kali terakhir saya terpandang buku ni adalah kira kira 5 bulan yang lepas. Itupun sekadar terpandang di atas meja pejabat, tak baca pun.Rasa pelik macam mana dia boleh tahu emel saya pulak. Katanya, nak bagi duit juta juta kepada saya. Katanya juga, kunci kereta baru sudah berada dalam genggaman. 

Saya baca tajuk emel, saya delete. Baca tajuk lagi, delete lagi.

Kemon lah, umpan macam tu belum cukup power untuk menipu saya hidup hidup. 

19 comments:

nurdani said...

haha. sama la. jenuh nak delete. 'baik hati' betul 'hulur' macam2 ha

Telor Power said...

betul taktik lapuk tu....main random saja mereka ni cari mangsa

bukankosong said...

kalau dah tajuk ' duit juta juta dalam genggangman' sah sah itu bacaan smpah

dania said...

delete. delete. delete. done!

Unknown said...

nak bagi kete tu..wawasan 2015 dah tercapai pada tahun 2012.hik hik hik

My Little Diary said...

nak bagi duit juta2 ni rasanya dah 10tahun dulu berlaku dari reader digest ni...
saya pernah dpt benda2 ni semua.
ermmmm

Anonymous said...

ye ye je nak bagi kereta tanpa keluar sesen dari poket?

Gdsbnga said...

aku tk pernah cek emel . haha

Pokok Manggis Depan Rumah said...

saya rasa.ni mungkin email atas email.. mungin ada yang dapat mail awk,lepas tu dia masukkan dalam senarai email yang dorg hantar tu.

uncle gedek said...

zaman dulu uncle langgan majalah reader digest....

LiNda said...

haaaa..same la dgn saya, banyak sgt dpt emel tu.delete je,malas nk layan..kdg2 dorang random je.

Gillette Flores said...

Nanti mulalah dia pos surat masuk contest, menang duit 6 angka, bla bla bla...

khaifaiz said...

Jgn percaya..

Aien Not Alien said...

usah mudah tertipu hidup2.

Unknown said...

Hehehe.....nampak bebenor menipu heh...dia suruh awk beli buku dia tiap2 bulan lagi adalah....bahaya...

dilla.d said...

percayalah , percayalaaaahhhhhh

Unknown said...

Emel dira pulak dipenuhi dengan emel grupon. erghh..

caliph shuriken said...

jenis cmni mmg tipu laa.. parents sy pnah terkena dulu...

Si Matatajam said...

Macam2 cara nak menipu melalui email ni kan..