ADVERTHOLOGY

Wednesday, July 31, 2013

baju raya





biru

Setiap tahun saya tidak akan lupa untuk 'reward' diri sendiri dengan menyediakan baju melayu baru untuk dipakai di pagi raya. Baju raya saya ialah baju melayu. Itulah sehelai tiap tiap tahun. Dan saya akan memakainya sepanjang hari di hari raya pertama kerana bagi orang dewasa seperti saya, mood raya hanya menebal di hari pertama. Tahun ini saya memilih warna biru. 

Dan untuk t-shirt, jeans, kasut mahupun kemeja pula, saya tidak perlu menunggu hari raya untuk membelinya. 







27 comments:

Unknown said...

belum membuat apa2 persediaan raya..
tiada rasa untuk beraya tahun ni =(

Unknown said...

salam 22 ramadhan.. singgah pagi sini... hurm betol la, org lelaki mmg akn cari baju melayu bila nak raya je.. baju2 kasual anytime beli..hihi ;)

Anonymous said...

haha, ada orang dah beli baju raya la! pagi raya pakai complete ke? aku macam biasa la, baju je yang melayu...

pena rozie said...

Cantik warna....

anumuchan said...

smgt raya!

aizamia3 said...

Tahun ni baby masih kecil.. tunggu tahun depan.. turn dia pulak beraksi depan camera dengan baju baru di hari raya.. ;)

inche hlovate said...

kaum adam kat umah sya semua warna purple..

4feet8 said...

nampak mcm warna pepel..

Waqheh said...

selamat hari raya...

Amin A. R said...

dah 2 taun tak beli baju melayu :)

Ct Aja said...

Tema kami ijau..hihi

reenapple said...

Nampak macam warna purple je.. ke aku rabun warna?

Cik Kay Jue said...

wah da beli da.. ckj tak beli lagi

Unknown said...

persediaan awal, selalu den amalkan.. bila ada sale je, 'ok, ni baru raya den..'

Anonymous said...

mcm kaler purple je...

Tinta Lana said...

Assalamualaikum.

Saya pula, kalau balik kmpg pda hri rya prtama, prefer pkai blouse dgn sluar je. Senang saya nak drive,selesa.

Hari kedua baru semangat pakai baju kurung. Hari ketiga, jubah.

Hari keempat..nak duk rumah,ekekeke.

Lelaki said...

3hari raya wajip aku pakai baju melayu setiap tahun baru feel raya.

pisau belati said...

Pembunuh Tanpa Bayang :-

dalam gambar nampak seperti warna unggu lembut.

aku tak fikir mahu berbaju baru tahun ini.mungkin mood raya tahun ini tiada.

ya,tiada langsung.

Nick Nashram said...

bro, sama kaler la baju raya tu..huhu..tahun ni tema purple.

BinMuhammad said...

Ya...cukup sekadar baju melayu baru.
Habis aje sembahyang raya...mood raya pun pudar...

Nong Andy said...

Cantik biru lembut

Anonymous said...

True.

JunAina said...

Saya buat baju kurung setahun seakli ja time raya, itulah baju raya saya kadang2 sepasang ja pun.

ellynadyra said...

org lelaki mmg cam tu la, selalunya raya pertama santak ngan baju melayu selai tuh hehehehehehhehe

intanfirdaus247 said...

thn ni intan x beli baju raya sebab ada lgi baju yg belum dipakai...wah tahun ni dah bertiga dah ya..mesti meriah..:)

whitecappuccino said...

biru ke tu? macam purple

caliph shuriken said...

sy pnah beli baju raya kaler cmni, hikk..

*sblom terlupa.. selamat hari raya, bro.. maaf sgala salah & silap ^^