Boss atas-atas tu cakap banyak tak apa kan... sebab kerja boss ialah bercakap, bagi arahan... Kalau boss tak banyak cakap (seperti dalam meeting) mereka dianggap oleh big boss sebagai tak pandai buat kerja...
Adakala bercakap dapat kurangkan tekanan kerja tapi bukanlah berborak sampai hilang konsentrasi kerja.. lebih2 lagi bila melibatkan perlu berhadapan dengan orang ramai..
pernah jugak amalkan motto ni tapi semakin senyap semakin kena pijak... kita dianggap boleh selesaikan apa saja beban.. sudahnya siang malam kerja sorang... yg lain terkangkang kat rumah... tapi ada juga kebaikkannya... betul juga... diam kadang kala menguntungkan
12 comments:
Boss atas-atas tu cakap banyak tak apa kan... sebab kerja boss ialah bercakap, bagi arahan... Kalau boss tak banyak cakap (seperti dalam meeting) mereka dianggap oleh big boss sebagai tak pandai buat kerja...
betul :D
sy duk di kalangan budak² eng, mmg xbyk ckp.. hehehe...
Tapiiii...kalau kerjanya perlu bercakap i.e. trainer, sales...contohnya, kena ckp juge...hihi
bising bertempat tak apa. hihi.
Ramai yang mulutnya lagi kuat bekerja dari tangan
Adakala bercakap dapat kurangkan tekanan kerja tapi bukanlah berborak sampai hilang konsentrasi kerja.. lebih2 lagi bila melibatkan perlu berhadapan dengan orang ramai..
realitinya, yg byk 'ckp' tu akan dilihat bagus buat kerja. politik pejabat.
betoi. biasanya kalau bercakap banyak ni kerja memang lambat nak habis huuu
kalau buat je hal masing2 kat tmpt kerja sudah la kann... habiskan kerja jika free boleh la jenguk blog diwaktu pjbt hehe
pernah jugak amalkan motto ni tapi semakin senyap semakin kena pijak... kita dianggap boleh selesaikan apa saja beban.. sudahnya siang malam kerja sorang... yg lain terkangkang kat rumah... tapi ada juga kebaikkannya... betul juga... diam kadang kala menguntungkan
lebihkan kerja
kurangkan berblog
bleh gitu tak?
kahkahkah
terus aku ngantuk
Post a Comment