ADVERTHOLOGY

Tuesday, May 29, 2012

rahsia disebalik tong gas rumah saya yang tidak pernah habis gas nya



Apabila menonton rancangan perihal memasak seperti masterchef dan top chef, timbul rasa kagum saya kepada kaum kaum lelaki yang menyertainya. Kehebatan mereka menyediakan bahan dan ramuan untuk memasak merupakan suatu moment yang sangat awesome dan bikin saya salute kepada mereka. Jika saya sendiri sudah terpesona dengan lagak mereka di dapur, apatah lagi di kalangan wanita wanita dan gadis gadis yang menonton. Makanya tidak hairanlah jika rata rata wanita melabelkan lelaki yang pandai memasak adalah sangat sexy.Saya mengakuinya.


Dan dari situ juga keghairahan naluri saya untuk kembali ke dapur dan mula memasak sendiri membuak buak. Walaupun sekadar memasak makanan yang biasa biasa tetapi kemahiran yang ada jika diperkemas dan dipertajamkan tidak mustahil akan menjadi bertambah mantap dan solid. Persoalannya kini adalah bila mahu mulanya?




Hurm.... nanti nantilah




nanti nantilah.

23 comments:

Ainn Hazwany said...

yuppp ! Lelaki pandai masak tu bonus !

Telor Power said...

1. lelaki sebenarnya mmg pandai masak
2. lelaki ni pelik sikit, kretip lebih agak rasa tak sedap mulah lah letak bahan itu, bahan ini buat penambah perasa supaya lebih mantop

percayalah.

Unknown said...

hahahahah samalaaa kita bro!aku pun slalu mcm tu!kahkahkahhhh

fuad ansari said...

xpe..nanti bini masakkan.. (",)

Unknown said...

Kalau macam tu, bagi tong gas tu pada Dira saja lah.. Boleh dira habiskan dalam masa dua bulan.. hehehehe

Tea said...

Perrhh azam baik tu.. Bolehla ngorat... Sila mula..

eLL said...

memang sexy tapi bila lelaki pandai masak, tetibanya perempuan yang masak makan malam, kena pokpek2 sebab berlagak macam sedap sangat dia masak. haha?

Ayen... said...

hahahaha....nanti nantilaa suruh isteri je masak bile dah kawen.

Yumida said...

aktiviti memasak mmg sronok....bila hasilnya siap lg la bertambah2 sronok...plg x sronok nak cuci peralatan yg dh diguna...hadoiii..andai daun pisang itu mampu membentuk besin...andainya plastik mampu bertahan spt mangkuk..tiada kegusaran dihati mencuci itu ini..wah..malasnya pompuan ni..haha

Unknown said...

aku tau sebb apa... sebab ko jarang masak kan?? he he he ^^)

Habis madu sepah dibuang? (Ye ke pompan cepat nampak tua apakah?) tak caya jom baca ni http://paripariputih.blogspot.com/2012/05/sebab-wanita-lebih-cepat-nampak-tua.html

~Cik Sweety~ said...

hehe.. nak mulakan sesuatu yg baik tu mmg ssh cik abg..

aizamia3 said...

nanti-nantilah <-- itu rahsianya..;)

org lelaki kalau masak kat dapur seksi ek.. hehehe.. eeemm.. tetiba teringat en. suami masak pagi tadi hanya memakai seluar pendek.. hahaha.. membayangkan kechumelannya..

ops.. abg.. sori tercerita lak kat sini.. hahaha..

tehr said...

mula2 baca tajuk dan baca cerita
aku jadi pelik dan tertanya

haha

patut la gas tak habis!
haha

ch000tz said...

hahahah dah 2x tukar gas kat rumah, pelik masaknyer jarang tapi gas habis...end up baru tahu kepala gas tu bocor hehehe

ghost said...

nak masak ajak aku sekali. jadi bila ko masak nanti, adalah tukang komen masakan ko. tak pun tukang habiskan masakan ko. :)

khaifaiz said...

hahaha,,, nantilah dulu

Unknown said...

haha seksi ya ?? :D tp tulah, sgt kagum bila tgk lelaki yg pandai memasak ni ^_^

LadyBird said...

lelaki msk lebih edap drp perempuan masak.. hihi

Aing said...

ayah aku pandai masak dari aku, cayalah lelaki!! hohho

whitecappuccino said...

lelaki pandai masak tapi saje je dia wat malas, nak suruh orang masak utk dia..betol tak??
Kalau nantilah, alamatnya sampai bila la tu tak masak2.

APAN said...

dlm bnyak perkara...inilah masalah utamanya bro...aku pun sama. haha...

Puteri Iqa Izyan said...

nak cari laki pandai masak! hehehe

caliph shuriken said...

kena paksa mula laa cmni, hikk...