ADVERTHOLOGY

Thursday, August 2, 2018

cerita saya


Saya rasa saya ada banyak perkara untuk diperkatakan. Mengenai kehidupan saya, sikap saya mahupun pandangan saya terhadap sesuatu perkara mahupun isu.

Apabila saya melihat sesuatu perkara, minda ligat menafsir dari sudut pandangan saya. Berlegar legar, kemudian bercampur baur dengan komen pada isu yang lain pula dan kemudian menjadi padat tetapi masih ada ruang untuk terus berlegar, cuma kelihatan sedikit sesak.

Namun saya tidak pandai mengatur kata. Atau mungkin juga tidak pandai memulakan dimana. Kesesakan tersebut berlegar legar beberapa hari dan kadangkala ditambah dengan idea baru dan pandangan baru. Sampai pada satu tahap ia perlahan lahan menghilang (faded). Perlahan lahan kembali juga. Sesak cumanya tidaklah menyesakkan. Saya sedar minda saya masih mampu menyimpan pada kapasiti yang lebih besar.

Cuma kadangkala ada perkara yang perlu diluahkan.

Oh ya ... sekarang saya tahu ada juga perkara yang lebih bagus dibiarkan tanpa diceritakan.

5 comments:

Baby Breath said...

ada baiknya jugak berhati hati bila nak tulis sesuatu. zaman sekarang zaman fitnah.kita taktahu siapa yang baca tulisan kita dan mungkin diorang sedang gelak ketawa tengok kita ada musibah. by the way, saya first time datang sini dan terus follow sini sebab suka dengan cara awak menulis. kalau sudi meh lah singgah blog saya hehe. saya followers ke 1309

Zhi said...

Betul. Ada sesetengah perkara yang tak perlu kita kongsikan.

aizamia3 said...

Ye saya setuju.
Ada ketika elok dibiarkan tak bercerita sebab belum tentu yang mendengar itu boleh menyimpan cerita itu sebaiknya atau mungkin cerita itu akan memalukan kembali diri sendiri satu hari nanti.

Anonymous said...

semoga apa yang ditulis dan diluahkan boleh membersihkan nama seterusnya mengelakkan spekulasi yang berleluasa kini.

amin.

Kira Sakura said...

ada masa memang kena berdiam diri walau banyak benda yang diluah diterangkan pada umum kan.