ADVERTHOLOGY

Monday, July 13, 2020

superheroes pujaan


Jason Bourne, Jack Reacher, John Wick membuatkan saya sedar kebanyakan watak hero bermula dengan huruf J.

Mereka hebat kerana dilatih untuk menjadi hebat. Tanpa senjata canggih, tanpa teknologi yang belum wujud dan juga tanpa 'super power' yang merepek. Dan oleh kerana ini adalah filem, mereka pasti 'menang' walaubagaimana cara sekalipun. Cuma survival mereka nampak relevan dan seakan akan berada dalam persekitaran yang 'real' dan tidak fantasy. Walaupun John Wick agak 'dark'.

Bagi  yang ber'genre' aksi, saya suka menonton filem-filem sebegini.

Antara yang tiga ini. Jason Bourne adalah yang pertama. Jack Reacher nampak agak poyo, mungkin sebab dia Tom Cruise. Dan cara John Wick melihat jam tangan agak menjengkelkan.

5 comments:

Syazni Rahim said...

Saya kalau tengok filem2 tu dengan suami, pening kepala dia sebab saya asik tanya macam2 hahaha

Zhi said...

I don't have any fav superheroes but i love Charlize Theron to be a hero in every women superhero's movie. Mad max is my favourite and the new one on netflix "The Old Guard", with short haircut, she looks pretty badass but I prefer a better storylines.

ewanthology said...

@syaz rahim : klu mood suami baik mungkin dia layan pertanyaan2 yg bertubi tubi tu ... hehehe

@zhi : klu wanita saya memilih jennifer lawrence :-)

@mnsiabrubah : Ya, paling relevan antara yg tiga. Saya menonton kesemua empat sirinya berkali kali tanpa rasa jemu. Bourne Legacy oleh jeremy renner juga tidak menghampakan.

uncle gedek said...

Uncle punya hero adalah 'Pingu'

Noot... Noott...!

ewanthology said...

@uncle gedek : byk sgt tgk kartun ni .. hahaha