ADVERTHOLOGY

Tuesday, July 19, 2022

Ipod zaman bujang

 



Rasanya saya ada kongsikan pasal ipod shuffle ni dalam post sebelum ni. Lama dah. Sekian lama MIA tiba tiba jumpa balik. Dan sekarang ni sekian lama terperap, saya rajin pula caj baterinya.

Ipod Shuffle ni dah lama saya beli. Lebih kurang 12, 13 tahun yang lepas. Saya tak ingat secara tepatnya berapa lama. Tapi lama jugalah. Masa saya bujang dan isteri saya pun saya masih belum kenal lagi.

Semua lagu dalam Ipod Shuffle ni kena download guna i-Tunes dan tengah 'IN' la kiranya pada zaman tu. Lagu zaman bercinta, putus cinta, bercinta kembali, putus, cinta tak kesampaian. Semua tema ada.

Kalau nak list satu satu memang tak rajin. Segan pun ada. Apekebenda punya taste lah masa tu. Saya buat list sikitlah antaranya :

1. Sedetik Lebih - Anuar Zain

2. Masih Cinta - Kotak

3. Bukan Cinta Biasa - Dimas Beck/Chelsea Olivia

4. Lucky - Jason Mraz/Colbie Caillat

5. Fix You - Coldplay

6. Jika - Melly Goeslow

7. Ada apa dengan cinta - Melly Goeslow 

8. Munajat Cinta - The Rock

9. Cinta Dalam Hati - Ungu


Sekali dengar terus teringat kenangan lama. Ke mana, di mana, bagaimana mereka sekarang setelah bersetuju memilih haluan masing masing. Adakah mereka masih ingat saya lagi? Adakah di suatu ketika mereka mengingati kembali kenangan kenangan yang lalu.Tulis ni pun sambil dengar 'vocalizing - gita gutawa'

Dua kali dengar geli geleman pulak. Punyalah jiwang karat, tak rock langsung.



5 comments:

uncle gedek said...

ini antara produk apple yg laku keras

Syazni Rahim said...

OMG fav sangat lagu Masih CInta tu..

iwan said...

@uncle gedek : paling mampu milik.

@Syaz Rahim : samalah..terbayang bayang flashback kenangan lama bila dengar lagu ni.. hehe

Ujie Othman said...

Setelah berbelas tahun, masih berfungsi.
Bila digunakan semula, macam memanggil memori lalu pulak ya…hehe

iwan said...

@ujie othman : benda ori mmg tahan lama :-)